04.11.2020

Kurs finansowy „KIPA Film Finance Lab” | Nabór do 10 listopada

Jeszcze w tym roku możecie wziąć udział w KIPA Film Finance Lab. To intensywny, finansowy kurs online, poświęcony obsłudze serwisowej międzynarodowych produkcji filmowych oraz koprodukcjom, z naciskiem na tematy finansowe.
Zgłoszenia przyjmujemy do 10 listopada.

KIPA Film Finance Lab to wisienka na torcie wśród tegorocznych szkoleń KIPA. Zajęcia będą prowadzone głównie w języku angielskim, a wśród wykładowców znajdują się eksperci z Wielkiej Brytanii, Czech czy Węgier, którzy od lat współpracują przy dużych międzynarodowych projektach. Jeden z pierwszych dni szkolenia będzie w całości poprowadzony przez specjalistów z Netflixa.

UCZESTNICY
Kurs skierowany jest do wszystkich zainteresowanych, szczególnie producentów, producentów liniowych / wykonawczych oraz kierowników produkcji, którzy zostaną wybrani na podstawie przesłanym zgłoszeń. Liczba miejsc ograniczona.

TERMIN
KIPA Film Finance Lab składa się z trzech dwudniowych sesji: 16-17 listopada 2020, 14-15 grudnia 2021, 11-12 stycznia 2021. Wszystkie zajęcia odbędą się online.

CEL
Celem kursu jest wykształcenie nowej kadry profesjonalistów wyspecjalizowanych w kwestiach finansowych, którzy zdobytą wiedzę będą mogli wykorzystać przy międzynarodowych projektach serialowych i filmowych (koprodukcje o raz serwisy). Inicjatywa wypełni lukę zawodową nie tylko w Polsce, ale też innych krajach EU, co da szansę na umiędzynarodowienie zawodowe absolwentów.

NABYTE UMIEJĘTNOŚCI
Umiejętności w zakresie opracowania strategii łączenia środków z różnych źródeł z uwzględnieniem światowych i europejskich formalnych rygorów instytucji finansowych, rozeznanie w kosztach i procedurach pozyskania pożyczek i innych instrumentów finansowych przeznaczonych dla filmów fabularnych i seriali, sprawnego tworzenia i rozliczania raportów kosztowych produkcji, umiejętność analizy i negocjacji warunków umów z CAMA i IP. Kurs pozwoli nabyć wyspecjalizowane umiejętności finansowe i jest skierowany wyłącznie na branżę filmową i serialową.

KOSZT
1900 netto + VAT (dla uczestników członków KIPA z uregulowanymi składami)
2500 neto + VAT (dla uczestników niezrzeszonych w KIPA)

ZGŁOSZENIE
Zapisy odbywają się pośrednictwem formularza, który dostępny jest w poniższym linku

PYTANIA
Wszelkie pytania prosimy kierować na adres szkolenia@kipa.pl


PROGRAM KURSU *

SESSION 1

Day 1 | Monday, November 16th

10am – 1pm | Servicing international production – Csutak Tamás, (Abacus-Consult), Balazs Kelemen

  • Overall situation on foreign production service in Hungary. Role of incentives on bringing international production and co-productions to Hungary.
  • International working standards on set for film crews from the UK and the USA.
  • Accounting for international production service. Dos and don’ts.

1pm – 2pm | LUNCH break

2pm – 4pm | VAT, withholding tax and other taxes related to co-production with the EU and the USA employing foreign crews, shooting abroad with Polish crew – Marcin Grzelecki (Allin Tax), Maciej Kubiak, Michał Krysiak (LSW Law Firm)

4.15pm – 6.15 pm |Film finance from the UK point of view Keith Northrop (Avenue IP Chambers)

  • An brief overview of the changing dynamic of the UK production industries. In particular this will cover: the shift from film into high end television drama; the changing face of film finance including the decline of the financing role of film sales agents; the increase in television budgets and the increased need for multiple partners; the consequent opportunities.
  • The typical structure of film and television financing. Issues with some form of financing such as equity and the requirements of banks.
  • The role of tax credits and how they can be made to work together. The importance of understanding the differing regulations.
  • Some contractual considerations regarding service agreements and co-productions agreement.
  • The role of the completion bonder and how they fit into the production and contractual mix.
  • The challenges of COVID-19 to film financing and insurance;

 

Day 2 | Tuesday, November 17th| Netflix’s Day

10am – 11.30am | Grow Creative & Content – Christopher Mack & Anna Nagler

11.30am – 12.30pm | Content Acquisition – Łukasz Kłuskiewicz

12.30pm – 1.30pm | LUNCH break

1.30pm – 3.30pm | Physical Production & Production Finance – Skip Henfling & Katie Mustard

3.30pm – 3.45pm | Coffee Break

3.45pm – 5.30pm | Post-Production & VFX – Thomas Lüdermann, Nicolas Bonell & Miga Bär

 

SESSION 2

Day 1    Monday, December 14th

10am – 1pm | How to skillfully prepare a recoupment in a feature film

1pm – 2pm |  LUNCH break

2pm – 4pm | Film production insurance, what are the costs, how they work, completion bond “errors & omissions”, etc. / James Shirras, Film Finance

4pm – 4.15 | Coffee break

4.15pm – 6.15pm | Contract with an executive producer in international productions and Polish standards | Krzysztof Czyżewski, Kancelaria Adwokacka Czyżewscy

Day 2   Tuesday, December 15th

10am – 12pm | How to cooperate with a „collection agency”. CAMA / IPA standards from
the perspective of an institution representative

12pm – 1pm | LUNCH break

1pm – 4pm | Servicing international productions. How to accommodate production from UK & USA / Michał Skop, Stillking, Czech Republic

4pm – 4.15pm | Coffee break

4.15pm – 6pm | CAMA / IPA standards from the producer’s point of view / Marcel Hoogenberk, Fintage House Collection Account Management

 

SESSION 3

Day 1 | Monday, January 11th

10am – 12pm | Film budgeting – UK standards / Paul Sarony

12pm – 1pm | Role, function and duties of production accountant / Paul Sarony

1pm – 2pm | LUNCH break

2pm – 5pm | Do & Don’t in budgeting / Udo Happel

Day 2 | Tuesday, January 12th
Movie Magic Budgeting Day

 

*program i wykładowcy mogą ulec zmianie

KIPA