AMP Polska

AMP Polska Sp. z o.o.
ul. Marszałkowska 15A lok. 3
00-626 Warszawa

tel. (22) 219 50 14
tel. kom. +48 602 758 197
e-mail: edward@amppolska.com
strona: http://www.amppolska.com

AMP Polska to firma producencka, której specjalizacją jest produkcja (głównie produkcja wykonawcza) filmów dokumentalnych, choć firma do 2013 r. miała na swoim koncie także jedną koprodukcję filmu fabularnego. W ofercie jest także produkcja filmów reklamowych. Firma założona została w Warszawie przez Edwarda Porembnego, producenta, który na swoim koncie ma ponad 50 filmów.

Pierwsza koprodukcja AMP Polska to film fabularny „Spadek” („Inheritance”). Jej partnerami była Telewizja Polska i europejskie firmy produkcyjne: Audley Films, Blue Sky Motion Pictures i Arcadia Moving Pictures. Obraz był dystrybuowany przez angielskie firmy: dystrybutora Dogwoof Pictures i agenta sprzedaży Centre Films Media. W Polsce, oprócz TVP 2 i TVP Kultura film został sprzedany do Canal+ i dystrybutora Iplex.

Dla HBO AMP Polska zrealizowała (produkcja wykonawcza) dokument „Już jestem” (2011) i „Faceci do wynajęcia” (2008), który był najchętniej oglądanym dokumentem ze wszystkich produkcji HBO Polska. W 2006 roku firma rozpoczęła rozwój projektu „Best Served Cold” („Najlepiej smakuje na zimno”) polsko-angielsko-belgijskiej koprodukcji według scenariusza Delphine Dewulf, na podstawie francuskiej powieści „Plaisir en Bouche”.

Rok 2012 to dla AMP Polska produkcja pełnometrażowego filmu dokumentalnego „Dakarskie zapasy” („Wrestling in Dakar”) w Senegalu, a 2013 to czas rozwoju projektu filmu fabularnego według scenariusza Aleksandry Auleytner „Broken Connection”, dokumentu „Miss Egzotica” oraz thrillera „The Devil Work”.

W 2013 roku firma była producentem wiodącym pełnometrażowego dokumentu fabularnego „Madame Tyson”.

AMP Polska w KRS zarejestrowana jest jako spółka z o.o. w 2011 roku, jej prezesem jest Mariusz Siulczyński.

Obecnie w fazie produkcji są:

 

  • „CIA Black Sites” – film dokumentalny dla Arte i TVP
  • „58/52” – krótki metraż fabularny
  • „Przebudzenie” – dokument kreatywny dla HBO Polska