27.07.2017
Spośród ponad 80 nadesłanych projektów z 25 krajów selekcjonerzy wybrali 25 tytułów, których twórcy będą mieli okazję wziąć udział w Pitchingu przed gronem polskich i zagranicznych Decision Makerów: przedstawicieli firm dystrybucyjnych, agentów sprzedaży, przedstawicieli instytutów filmowych, regionalnych funduszy filmowych, nadawców telewizyjnych i festiwali.
O misji pierwszego w regionie forum pitchingowego produkcji dla młodych widzów mówi Maciej Jakubczyk, Dyrektor Działu Edukacji Stowarzyszenia Nowe Horyzonty:
– WKFF ma być oknem na naszą część Europy dla przedstawicieli kinematografii, w których powstaje dużo dobrych filmów dla najmłodszych. Te rynki intensywnie poszukują nowych tytułów i partnerów do współpracy.
Swoją obecność podczas Warsaw Kids Film Forum potwierdzili znani i cenieni goście, m.in.:
•przedstawiciele funduszy i instytutów filmowych: Netherlands Film Fund, Medienboard Berlin-Brandenburg, Slovak Film Institute, Film Center Serbia, Romanian National Film Center, Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej;
•najwięksi nadawcy telewizyjni: telewizja fińska (YLE – Finish Broadcasting Company), czeska (Česká televize), chorwacka (HRT – Hrvatska radiotelevizija), słowacka (RTVS) oraz polska: Canal+, TVP, TVN;
•przedstawiciele imprez branżowych, np. holenderskiego CineKid For Professionals, niemieckiego Akademie für Kindermedien i The Financing Forum for Kids Content w Malmö;
•agenci sprzedaży: Sola Media i Global Screen (Niemcy), East West (Austia), LevelK (Dania), a z Polski: New Europe Film Sales i Media Move;
•dystrybutorzy: Farbfilm i DCM (Niemcy), Radar (Chorwacja), BONTONFILM (Czechy), Telescreen (Holandia), z Polski: Monolith Films i Next Film.
Pełną listę ekspertów i Decision Makerów, którzy wezmą udział w Warsaw Kids Film Forum poznamy we wrześniu.
Wymiana doświadczeń między przedstawicielami europejskiej branży filmowej może być niezwykle owocna:
– W krajach Europy Środkowej, Wschodniej czy Południowej powstają nowe mechanizmy finansowania produkcji filmów dla dzieci, a twórcy dopiero zaczynają interesować się kinem dla młodej widowni. Chcemy ułatwić twórcom wymianę doświadczeń i zwiększać szanse na koprodukcje – mówi Maciej Jakubczyk.
W związku z dużym zainteresowaniem, organizatorzy WKFF postanowili zwiększyć liczbę projektów zaproszonych do udziału w pitchingu. Zakwalifikowano 25 tytułów z Polski (w tym 8 projektów rozwijanych w ramach programu Kino Dzieci.Pro), Niemiec, Czech, Finlandii, Węgier, Słowenii, Serbii, Turcji i Bułgarii.
– Wybraliśmy różnorodne projekty, zarówno przeznaczone dla najmłodszych widzów, jak i dla starszych dzieci – mówi Katarzyna Janiak, koordynatorka Warsaw Kids Film Forum. – Stawiamy na różnorodność gatunków i formatów. Twórcy, których wybraliśmy, wykorzystują nowoczesne formy opowiadania i ich transmedialny potencjał.
Warsaw Kids Film Forum, branżowa część 4. Festiwalu Filmowego Kino Dzieci, odbędzie się w dniach 27-29 września w warszawskim kinie Muranów. Począwszy od 12 czerwca prowadzone są zapisy dla Obserwatorów – uczestników Forum. Udział w wydarzeniach WKFF jest bezpłatny. Uczestnicy będą mogli wziąć udział w spotkaniach One-to-One z Decision Makerami, spotkaniach w ramach Stolików Konsultantów, wysłuchać pitchów zakwalifikowanych projektów oraz prezentacji SPPA na temat polskich seriali animowanych i skorzystać z bogatego programu case studies podczas Inspiration Day – pierwszego dnia Forum. 27 września 9 wystąpień przygotują twórcy i eksperci z Niemiec, Holandii, Wielkiej Brytanii, Estonii i Irlandii. Program INSPIRATION DAY wkrótce na www.warsawkidsff.pl.
Organizatorem Warsaw Kids Film Forum jest Dział Edukacji Stowarzyszenia Nowe Horyzonty. WKFF odbywa się dzięki współfinansowaniu Miasta Stołecznego Warszawy, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, programu Kreatywna Europa, Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Partnerem WKFF jest Film Commission Poland, Mazowiecki Fundusz Filmowy, Stowarzyszenie Producentów Polskiej Animacji, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, Kids Regio, Akademie für Kindermedien, EAVE oraz The Financing Forum for Kids Content.
PITCHING WKFF – LISTA ZAKWALIFIKOWANYCH PROJEKTÓW
FILMY FABULARNE
ADVENTURE HUNTERS, THE (scen. Piotr Rzepka, prod. Dagmara Piasecka, MD4, Polska)
aLIVE (scen. Helena Szoda-Woźniak, prod. Jarosław Szoda, Fabryka, Polska)
BUS TO AMERICA, THE (reż. Derya Durmaz, prod. Nefes Polat, Mars Production, Turcja)
CHRISTMAS WISH (scen. Tadeusz Rawa, Łukasz Olszacki, prod. Aleksandra Wojtaszek, touchFILMS, Polska)
CRAZY SWEETHEARTS (scen. Emil Płoszajski, Artur Wyrzykowski, prod. Artur Wyrzykowski, Artcore, Polska)
GHOST SCHOOL (reż. Jan Bártek, scen. Kristina Májova, prod. Pavel Bercik, prod. Evolution Films, Czechy)
GIRL, WHO LOST HER SMILE, THE (scen. Monika Kruteil-Reisch, prod. Piotr Reish, SPInka Film Studio, Polska)
HOW I LEARNED TO FLY (reż. Radivoje Andric, scen. Ljubica Lukovic, prod. Maja Popovic, SENSE Production, Serbia)
IGA (scen. Ewa Martynkien, prod. Magdalena Rychła, BeGood Films, Polska)
ŁAUMA (reż. Paweł Borowski, prod. Karolina Mróz-Couchard, prod. Lava Films, Polska)
MISSION ULJA FUNK (scen. Barbara Kronenberg, Niemcy)
ODYSSEY (reż. Piotr Stasik, Łukasz Czapski, prod. Maciej Kubicki, Anna Kępińska, Telemark, Polska)
SIHJA (reż. Marja Pyykkö, scen. Jenni Toivoniemi, Kirsikka Saari, prod. Sanna Kultanen, Elli Toivoniemi, Tuffi Films, Finlandia)
SKARBEK (scen. Wojciech Kuczok, prod. Michał Kowalik, Domino Film, Polska)
ANIMACJE
IGGY THE EAGLE (reż. Bartek Kędzierski, prod. Radosława Bardes, Studio Produkcyjne ORKA, Polska)
LIVING LARGE (reż. Kristina Dufkova, scen. Petr Jarchovský, prod. Veronika Sabova, Barletta, Czechy)
PRIVISA (scen. Julita Olszewska, prod. Wojciech Stuchlik, Platige Image, Polska)
SQUEEK (reż. Łukasz Kacprowicz, Marcin Wasilewski, scen. Kas Zawadowicz, Fabrice Ziolkowski, prod. Robert Jaszczurowski, Grupa Smacznego, Polska)
DOKUMENT
UNDERAGE SCIENTISTS (scen. Mirosław Skowron, prod. Aleksandra Skowron, Mediolia, Polska)
SERIALE TELEWIZYJNE
BROWNIES, THE (reż. Jordan Brankovski, scen. Alexandra Lopez, prod. Lachezar Velinov, Zographic Films, Bułgaria)
FLIP UNITY (scen. Jan Fusek, prod. Martina Sakova, Projector23, Niemcy)
KINO (scen. Ugo Murgia, Carmela Pignatelli, Guglielmo Fiamma, prod. Ugo Murgia, MUPI, Italy)
MABEL CELANS UP (scen. Viola Lippman, Niemcy)
poCATS (reż. Csaba Bardos, scen. Attila Solymari, prod. Karoly Seiner, Ionart Studio, Węgry)
TWISTED TALES (scen. Jasmina Kallay, prod. Sara Bozanic, Institute For Transmedia Design, Słowenia)