16.03.2022

NOMINACJE DO NAGRODY ORŁY 2022

ZNAMY NOMINACJE DO NAGRODY ORŁY 2022

Znamy listę Nominowanych 24. edycji Polskich Nagrodach Filmowych ORŁY 2022. Najwięcej szans w wyścigu po Orły będzie miał film w reżyserii Jana P. Matuszyńskiego „Żeby nie było śladów”, który otrzymał aż 13 nominacji. 9 nominacji dostał obraz Wojtka Smarzowskiego „Wesele”, a 7 film „Wszystkie nasze strachy” duetu reżyserskiego Łukasz Ronduda i Łukasz Gutt. Podczas konferencji prasowej Polska Akademia Filmowa ogłosiła apel do filmowców na całym świecie o sprzeciw wobec wojny na Ukrainie – STOP RUSSIAN WAR!

W Konkursie Głównym tegorocznej edycji ORŁÓW, członkowie Polskiej Akademii Filmowej wyłonili nominowanych spośród 71 filmów. W kategorii Najlepszy Film Dokumentalny o nominacje ubiegało się 67 tytułów, zaś w kategorii Najlepszego Filmowego Serialu Fabularnego – 19 produkcji. Polskie Nagrody Filmowe ORŁY są przyznawane dorocznie przez Polską Akademię Filmową od 24 lat. Przyznawane profesjonalistom przez profesjonalistów, ORŁY są dziś jednym z najbardziej pożądanych wyróżnień na polskim rynku filmowym. Pełna lista Nominowanych do Orłów 2022 poniżej.

NOMINACJE 24. ORŁÓW, NAGRÓD POLSKIEJ AKADEMII FILMOWEJ:

NAJLEPSZY FILM EUROPEJSKI

  • „Anette” reż. Leos Carax (Francja, Meksyk, USA, Szwajcaria, Belgia, Japonia, Niemcy)
  • „Berlin Alexanderplatz” reż. Burhan Qurbani (Niemcy, Holandia, Francja, Kanada)
  • „Na rauszu” (Druk) reż. Thomas Vinterberg (Dania, Szwecja i Holandia)
  • „Ojciec” (The Father) reż. Florian Zeller (Wielka Brytania, Francja)
  • „Titane” reż. Julia Ducournau (Francja, Belgia)

NAJLEPSZY DŹWIĘK

  • Jerzy Murawski, Franciszek Kozłowski „Furioza”
  • Zofia Moruś, Mateusz Adamczyk, Sebastian Witkowski „Mosquito State”
  • Mateusz Adamczyk, Zofia Moruś, Bartosz Putkiewicz, Sebastian Witkowski „Najmro. Kocha, kradnie, szanuje”
  • Artur Kuczkowski i Tomasz Sikora „Sonata”
  • Michał Robaczewski „Sweat”
  • Marek Wronko i Krzysztof Jastrząb „Śmierć Zygielbojma”
  • Radek Ochnio „Wesele”
  • Leszek Freund „Zupa nic”
  • Kacper Habisiak, Sebastian Crueghe, Jarosław Bajdowski „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZA CHARAKTERYZACJA

  • Dariusz Krysiak „Cudak”
  • Alina Janerka „Furioza”
  • Waldemar Pokromski, Agnieszka Hodowana „Magnezja”
  • Mirosława Wojtczak „Mistrz”
  • Pola Guźlińska „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZE KOSTIUMY

  • Wanda Kowalska i Paweł Grabarczyk „Ciotka Hitlera”
  • Wanda Kowalska i Paweł Grabarczyk „Cudak”
  • Dorota Roqueplo „Magnezja”
  • Marta Ostrowicz „Najmro. Kocha, kradnie, szanuje”
  • Elżbieta Radke „Śmierć Zygielbojma”
  • Małgorzata Zacharska „Żeby nie było śladów”

NAJLEPSZY MONTAŻ

  • Jarosław Kamiński „Aida”
  • Paweł Łoziński, Bartłomiej Piasek, Piotr Wójcik „Film balkonowy”
  • Agnieszka Glińska „Lamb”
  • Iza Pająk i Laura Pawela „Ucieczka na srebrny glob”
  • Krzysztof Komander „Wesele”

ODKRYCIE ROKU

  • Iwona Siekierzyńska, reżyseria, „Amatorzy”
  • Mateusz Rakowicz, reżyseria, „Najmro. Kocha, kradnie, szanuje”
  • Mateusz Kudła, Anna Kokoszka-Romer, reżyseria, „Polański, Horowitz. Hometown”
  • Jakub Michalczuk, reżyseria, „Teściowie”
  • Łukasz Gutt, reżyseria, „Wszystkie nasze strachy”

 NAJLEPSZY FILMOWY SERIAL FABULARNY

  • „Behawiorysta” reż. Łukasz Palkowski, Marek Wróbel, scen. Bartosz Janiszewski, Maciej Kazula, prod. Aktiv Media dla TVN Grupa Discovery
  • „Klangor” reż. Łukasz Kośmicki, scen. Kacper Wysocki, prod. Opus TV dla CANAL+ Polska
  • „Kruk. Czorny Woron nie śpi” reż. Maciej Pieprzyca, scen. Jakub Korolczuk, prod. Opus TV dla CANAL+ Polska
  • „Rojst ‘97” reż. Jan Holoubek, scen. Kasper Bajon, Jan Holoubek, prod. Frame Sp. z o.o. dla Netflix
  • „Sexify” reż. Kalina Alabrudzińska i Piotr Domalewski, scen. Kalina Alabrudzińska, Piotr Domalewski, prod. Akson Studio dla Netflix

NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY

  • „1970” reżyseria Tomasz Wolski
  • „Film balkonowy” reżyseria Paweł Łoziński
  • „Polański, Horowitz. Hometown” reżyseria Mateusz Kudła, Anna Kokoszka-Romer
  • „Sędziowie pod presją” reżyseria Kacper Lisowski
  • „Ucieczka na srebrny glob” reżyseria Kuba Mikurda

 NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA KOBIECA

  • Anna Dymna „Amatorzy”
  • Agata Kulesza „Wesele”
  • Jowita Budnik „Wszystkie nasze strachy”
  • Ewa Wiśniewska „Zupa nic”
  • Aleksandra Konieczna „Żeby nie było śladów”
  • Agnieszka Grochowska „Żeby nie było śladów”

 NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA MĘSKA

  • Borys Szyc „Bo we mnie jest seks”
  • Adam Woronowicz „Moje wspaniałe życie”
  • Łukasz Simlat „Sonata”
  • Andrzej Chyra „Wszystkie nasze strachy”
  • Jacek Braciak „Żeby nie było śladów”

 NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA KOBIECA

  • Jasna Đuričić „Aida”
  • Maria Dębska „Bo we mnie jest seks”
  • Agata Buzek „Moje wspaniałe życie”
  • Magdalena Koleśnik „Sweat”
  • Sandra Korzeniak „Żeby nie było śladów”

 NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA MĘSKA

  • Piotr Głowacki „Mistrz”
  • Jacek Braciak „Moje wspaniałe życie”
  • Maciej Stuhr „Powrót do tamtych dni”
  • Robert Więckiewicz „Wesele”
  • Tomasz Ziętek „Żeby nie było śladów”

 NAJLEPSZA MUZYKA

  • Maciej Zieliński „Gierek”
  • Szymon Wysocki „Każdy ma swoje lato”
  • Jan A. P. Kaczmarek „Magnezja”
  • Cezary Skubiszewski „Mosquito State”
  • Marcin Masecki „Powrót do tamtych dni”
  • Jan A. P. Kaczmarek „Śmierć Zygielbojma”
  • Mikołaj Trzaska „Wesele”

 NAJLEPSZA SCENOGRAFIA

  • Wojciech Żogała „Bo we mnie jest seks”
  • Katarzyna Sobańska, Marcel Sławiński „Cudak”
  • Marek Warszewski „Magnezja”
  • Ewa Skoczkowska „Mistrz”
  • Marek Warszewski „Wesele”
  • Paweł Jarzębski „Żeby nie było śladów”

 NAJLEPSZE ZDJĘCIA

  • Klaudiusz Dwulit „Furioza”
  • Witold Płóciennik „Mistrz”
  • Michał Englert „Teściowie”
  • Piotr Sobociński jr „Wesele”
  • Łukasz Gutt „Wszystkie nasze strachy”
  • Kacper Fertacz „Żeby nie było śladów”
  • Arthur Reinhart „Żużel”

 NAJLEPSZY SCENARIUSZ

  • Jasmila Žbanić „Aida”
  • Łukasz Grzegorek „Moje wspaniałe życie”
  • Wojtek Smarzowski „Wesele”
  • Łukasz Ronduda, Michał Oleszczyk, Katarzyna Sarnowska „Wszystkie nasze strachy”
  • Maja Krawczyk-Wnuk „Żeby nie było śladów”

 NAJLEPSZA REŻYSERIA

  • Jasmila Žbanić „Aida”
  • Paweł Łoziński „Film balkonowy”
  • Magnus von Horn „Sweat”
  • Wojtek Smarzowski „Wesele”
  • Łukasz Ronduda, Łukasz Gutt „Wszystkie nasze strachy”
  • Jan P. Matuszyński „Żeby nie było śladów”

 NAJLEPSZY FILM

  • „Aida”
  • „Moje wspaniałe życie”
  • „Wszystkie nasze strachy”
  • „Wesele”
  • „Żeby nie było śladów”

 Już 20 kwietnia zostanie ogłoszone nazwisko laureata ORŁA za Osiągnięcia Życia. 

Polskie Nagrody Filmowe Orły powstały w 1999 roku i są organizowane przez Niezależną Fundację Filmową. Do pierwszego etapu kwalifikują się wszystkie produkcje filmowe minionego roku spełniające warunki regulaminu Konkursu. Spośród nich w tajnym, poufnym głosowaniu, nadzorowanym przez wiodącą firmę audytorsko-doradczą PwC, w którym bierze udział ponad ośmiuset członków Polskiej Akademii Filmowej wyłaniane są nominacje, a w kolejnym etapie – laureaci.  Nagrody przyznawane są w 19 kategoriach, nazwiska nominowanych i laureatów są tajemnicą aż do momentu otwarcia na scenie kopert z wynikami głosowania Akademików.

Szczegółowe informacje i regulamin Polskich Nagród Filmowych Orłów dostępne są na stronie www.pnf.pl Zapraszamy też na FB Orłów i na Instagram

***

Partnerzy, Patroni i Sponsorzy tegorocznej edycji Polskich Nagród Filmowych: 

  • Partner Orłów: PwC
  • Oficjalny nadawca: CANAL+
  • Polskie Nagrody Filmowe Orły powstają przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
  • Partner Przeglądu online: Premiery CANAL+ 

 Sponsorzy Orłów 2022: LEXUS Warszawa – Wola, Jean Louis David, Bobbi Brown, kancelaria Rö Radwan-Röhrenschef Petruczenko Piechota Sp. k. 

Patronami medialnymi Orłów 2022 są: Wirtualna Polska, radio ZET, magazyn VIVA!, Viva.pl, Anywhere.pl, magazyn Film&TV Kamera, FilmNewEurope oraz FilmPolski.pl 

Wsparcie organizacyjne: Krakowska Fundacja Filmowa. Listę filmów kandydujących do Orłów przygotowuje boxoffice.pl. Obsługa fotograficzna: East News

 

KIPA