16.08.2014

Frontem do widza – międzynarodowe warsztaty na 39. Festiwalu Filmowym w Gdyni – program i sylwetki prowadzących

Warsztaty „Frontem do widza”, 16-17 września 2014 r., Festiwal Filmowy w Gdyni. Zapraszają: Sekcja Młodych Producentów KIPA, Kreatywna Europa, Festiwal Filmowy w Gdyni.

O warsztacie:

To dwudniowe spotkanie warsztatowe adresowane jest profesjonalistów z branży audiowizualnej – producentów, reżyserów, scenarzystów. Do udziału w części otwartej zapraszamy wszystkich akredytowanych gości Festiwalu Filmowego w Gdyni, część zamknięta – warsztatowa – adresowana jest do zespołów składających się ze scenarzysty i producenta, pracujących nad rozwojem pełnometrażowego filmu fabularnego o potencjale międzynarodowej koprodukcji. Zarówno wykłady otwarte jak i część warsztatowa prowadzone będą w języku angielskim. Udział w wykładach i warsztatach jest bezpłatny. Dla uczestników sesji warsztatowych organizatorzy zapewniają nocleg na czas wydarzenia oraz akredytacje na 39. Festiwal Filmowy w Gdyni.

Program:

16 września 2014 r. 
Prowadząca: LUCY SCHER, moderator: JOANNA SZYMAŃSKA

Wykład otwarty (10:30 – 12:00)
„Dla kogo piszemy, czyli o różnych znaczeniach słowa >publiczność<„. Od pomysłu do premiery kinowej, tekst scenariusza poddawany jest wielokrotnym konfrontacjom z różnymi typami publiczności: czytają go eksperci, reżyserzy, producenci, czy wreszcie obsada aktorska. Lucy Scher w formie otwartego wykładu opowie jak definiować docelową publiczność naszego scenariusza na kolejnych etapach jego powstawania i jak wyjść zwycięsko ze spotkań z tym nietypowym „widzem”.

Sesja warsztatowa (13:30 – 18:00)
Zamknięta sesja warsztatowa, będąca rozwinięciem wykładu i prowadzona na zgłoszonych przez uczestników projektach, poświęcona będzie rozmowie z wyselekcjonowanymi zespołami o mocnych i słabych stronach ich tekstów. Jej celem jest wyposażenie uczestników w praktyczne narzędzia, które umożliwią efektywniejszą pracę nad rozwojem scenariusza filmowego.

17 września 2014 r.
Prowadzący: MATHIAS NOSCHIS, JAN NASZEWSKI, moderator: JOANNA SZYMAŃSKA

Wykład otwarty (10:30 – 12:00)
Czy jest tam kto? Strategiczne planowanie sukcesu”. na etapie scenariusza?

Sesja warsztatowa (13:30 – 18:00)
Rozwijając problematykę wykładu otwartego prowadzący przeanalizują każdy ze zgłoszonych projektów pod kątem jego strategii marketingowej. Podczas wspólnej burzy mózgów uczestnicy i eksperci będą szukać najlepszych dróg rozwoju dla zgromadzonych na warsztatach projektów. Uczestnicy nauczą się określać swoją docelową publiczność, dowiedzą się także jakimi narzędziami budować można strategiczne analizy marketingowe projektu filmowego.

Sylwetki prowadzących:

Lucy ScherLUCY SCHER – Założycielka The Script Facotry i jedna z inicjatorek, cieszącego się wielką popularnością projektu, „Screenplay readings in London”. Stworzyła pierwszy w Wielkiej Brytanii kurs rozwoju i analizy scenariuszy filmowych, który stał się podstawą akademickiego programu „Diploma in Script Development”, prowadzonego przez National Film and Television School w Lodnynie. Przez prawie 18 lat Lucy pracowała z wieloma scenarzystami producentami, doradzając i wspierając rozwój licznych scenariuszy filmowych. Jest ekspertem w dziedzinie pracy nad tekstem i autorką książki „Reading Screenplays. How to Analyse  and Evaluate Film Scripts”, której polskie wydanie wkrótce się ukaże.

 

Mathias NoschisMATHIAS NOSCHIS – To doświadczony w dziedzinie strategii marketingowej i PR specjalista i ekspert. Założyciel Alphapanda, agencji specjalizującej się w marketingu cyfrowym i nowych mediów, z biurami w Londynie i Berlinie. Odpowiada za rozwój, budowanie i wdrażanie strategii marketingowych, kampanii promocyjnych, działań wiralowych i generowanie pozytywnego odbioru projektów u użytkowników nowych mediów. Wśród klientów Alphapanda znajdują się m.in. 20th Century Fox, Koch Media, UniverCine, Filmin oraz wiele niezależnych europejskich film produkcyjnych.

 

 

Jan Naszewski, fot. Diana Lelonek, gazeta festiwalowa Na horyzoncie 2013JAN NASZEWSKI – Pracuje aktywnie jako agent sprzedaży od 2008 roku. W 2010 roku otworzył swoją własną firmę – New Europe Film Sales – zajmującą się sprzedażą krótkich metraży i filmów artystycznych. Od 2013 roku należy do Europa International – europejskiej sieci agentów sprzedaży. Jest jednym ze współorganizatorów największego polskiego festiwalu filmowego – T-Mobile Nowe Horyzonty, gdzie odpowiada za wydarzenia branżowe (Polish Days, Studio Nowe Horyzonty). Współpracuje także z American Film Festival i jego sekcją „US in Progess”. Jest ekspertem Europejskiej Akademii Filmowej oraz współpracownikiem Connecting Cottbus. W 2013 roku zadebiutował jako producent, realizując krótki metraż „LA ISLA” (reż. Dominiga Sotomayor, Kasia Klimkiewicz), który zwyciężył na festiwalu filmowym w Rotterdamie. Absolwent i wykładowca programu EAVE oraz warszawskiej Szkoły Wajdy.

KIPA