11.06.2017

Nabór na jednodniowe warsztaty KIPA w ramach nowatorskiego projektu KIPA2B

Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych ogłasza nabór na jednodniowe warsztaty „Udostępniaj i zarabiaj. Jak skutecznie zarządzać treściami video w Internecie i jak je promować za pośrednictwem dostępnych platform?”, które odbędą się 11 lipca br. w godz. 09:30-17:45 w Golden Floor Plaza przy al. Jerozolimskich 123A w Warszawie. To drugie wydarzenie po konferencji Game Story II organizowane w ramach zainicjowanego przez Izbę projektu KIPA2B, dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Rozwój sektorów kreatywnych 2017”. Kierownikiem projektu KIPA2B jest Alicja Grawon-Jaksik, Dyrektor Izby.

KIPA2B to interdyscyplinarny program szkoleniowy składający się na cykl czterech wydarzeń (warsztatów i konferencji) mających na celu profesjonalizację kadr sektora audiowizualnego w otoczeniu biznesowym oraz podnoszenie świadomości świata biznesu na temat potencjału branży kreatywnej. Tematyka będzie dotyczyć współczesnych zjawisk sektora audiowizualnego, które wpływają na przyszłość ekosystemu gospodarczego.

W Polsce YouTube cieszy się największą popularnością wśród serwisów video. Korzysta z niego ponad 16 milionów osób, czyli 73% użytkowników Internetu. Co minutę trafia do niego 300 godzin treści video, a połowa z tego jest odtwarzana na urządzeniach mobilnych. Mimo to polskie firmy nie wykorzystują w pełni potencjału platformy w zakresie biznesowym. Celem warsztatu „Udostępniaj i zarabiaj. Jak skutecznie zarządzać treściami video w Internecie i jak je promować za pośrednictwem dostępnych platform?” jest przybliżenie przedstawicielom branży kreatywnej możliwości jakie daje Internet w zakresie promocji, monetyzacji oraz dystrybucji treści online.

Aby wziąć udział w spotkaniu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy (do pobrania TUTAJ)  i wysłać go na adres biuro@kipa.pl w temacie maila wpisując: “Warsztaty KIPA2B”. Nabór trwa do 7 lipca br. W przypadku pytań prosimy o kontakt mailowy z koordynatorami projektu KIPA2B – Aleksandrą Kapłon (aleksandra.kaplon@kipa.pl) oraz Maciejem Dopierałą (maciej.dopierala@kipa.pl) lub telefoniczny (22) 840 59 01.

Zarys programowy:

09:00-09:30 Rejestracja i kawa powitalna

09:30-10:15 Co to jest Digital Content? | Marcin Maziarzewski

  • Jak nas zmieniła era cyfrowa?
  • Nowe technologie – nowe szanse, ale stare problemy
  • Od reklamowania do opowiadania
  • Czy grożą nam pionowe filmy? Smartfon jako „pierwszy ekran”
  • Filmy w filmie? Video content marketing w branży filmowej

10:15-10:45 Różnice ATL i Digital | Marcin Maziarzewski

  • Ten okropny content – ATL i digital z kreatywnego punktu widzenia
  • „Nie mam telewizora” – odbiorca epoki cyfrowej
  • Ja, nadawca – czy każdy z nas to mała telewizja?
  • Dlaczego w internecie nikt nie ogląda reklam?
  • Na fali digitalu – jak pływać i nie utonąć w zalewie contentu

10:45-11:00 Przerwa kawowa

11:00-12:30 Internet – agregacja treści | Tomasz Nowak

  • Zakup licencji a zarządzanie licencjami – różnice i podobieństwa

a)partnerzy sprzedający licencje

b)partnerzy dający zarządzać licencjami

  • Encode House – co to jest i do czego służy?

a)repozytorium na pliki

b)specyfikacja plików w Internecie

c)oprogramowanie, kodeki, kontenery

d)rozdzielczość HD, 2K i 4K w Internecie

e)inne zastosowanie Encode House – Bluray UHD

  • Rynek zbytu – VOD w Internecie

a)platformy TVOD

b)platformy SVOD

c)platformy AVOD

d)inne systemy sprzedaży w Internecie – EST, DTO, DTR, Instant Video

e)TV – IPTV plus kanały na żywo

  • Odbiór treści przez widza – w domu i mobilnie.

a)SMART TV – aplikacje i ich dostępność

b)Tablety, telefony – aplikacje Android i iOS

12:30-13:30 Lunch

13:30-15:30 Narzędzia i sposoby promocji contentu | Julian Sadovy

  • Ecosystem Digitalowy – jakie są korzyści?
  • W jakich kanałach warto być a w jakich nie?
  • Spójność, spójność i jeszcze raz spójność.
  • Check list – niezbędna do efektywnego wykorzystania contentu.
  • Let’s do it! – razem budujemy ecosystem digitalowy – ćwiczenia

15:30-15:45 Przerwa kawowa

15:45-16:45 Dlaczego content video zastępuje tradycyjne kampanie reklamowe?

Always On by Chimney | Sylwester Krawczyk

  • Skuteczność contentu video – liczby nie kłamią
  • Piramida contentu – jak różne rodzaje contentu pełnią różne funkcje w budowaniu marki i sprzedaży
  • Proces: strategia/koncept, produkcja, dystrybucja, analityka i optymalizacja
  • Efektywne zarządzanie dużymi ilościami contentu w różnych kanałach
  • Benefity podejścia Always On
  • Case study

16:45-17:45 Udana i nieudana kampania reklamowa w sieci – case study | TBC

Eksperci:

Marcin Maziarzewski – reżyser filmowy, reżyser animacji, scenarzysta i projektant gier. Od wielu lat w branży reklamowej, jako scenarzysta i reżyser spotów telewizyjnych i internetowych. Współtwórca, wraz z Krajową Izbą Producentów Audiowizualnych, konferencji „Game Story” poświęconej relacjom między filmem i grami komputerowymi. Zainteresowany interaktywną narracją, a także wszystkim, co łączy film z nowymi technologiami.

Tomasz Nowak – działa w branży produkcyjnej i licencyjnej od 22 lat, właściciel Grupy BB Media Ltd., której podstawowym biznesem jest zarządzanie licencjami producentów w obszarze dystrybucji online na całym świecie. Grupa BB Media Ltd. produkuje, promuje i dystrybuuje dla największych platform VOD na świecie. Współpracuje z firmą Google, której jest certyfikowanym partnerem na platformie YouTube (Audience Growth oraz Digital Rights ), jak również z iTunes, Google Play, Netflix i Showmax. Z roku na rok poszerza możliwości dystrybucji o kolejne platformy lokalne lub z zasięgiem światowym we wszystkich modelach dystrybucji online.

Julian Sadovy – Digital Strategist, Partner warszawskiej agencji reklamowej JERO, zajmuje się obsługą kluczowych klientów w zakresie tworzenia strategii komunikacji digitalowej oraz wsparcia w wykorzystaniu nowych technologii i innowacji. Certyfikowany partner YouTube i Google AdWords. Pasjonat nowych technologii i innowacji w komunikacji. Swoje doświadczenie zdobył współpracując z międzynarodowymi organizacjami związanymi z filmem, reklamą oraz szeroko rozumianym pojęciem digital. Pracując we Florecji w największym we Włoszech portalu internetowym o kinie i ludziach kina (ok. 9M wizyt miesięcznie) analizował i koordynował komunikację w Social Media.

Sylwester Krawczyk – Account Director for End Clients, od 1.5 roku w Chimney, wspiera Klientów w realizowaniu skutecznych kampanii video. Ponad 12-letnie doświadczenie w digital i content marketingu, zdobywane między innymi w OS3, Hypermedia Isobar (Dentsu Aegis Media) i Przeagencji. Z sukcesami pracował dla marek Guinness, Desperados, Frugo, PwC, Grupy Żywiec, PKO BP.

       PROJEKT DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO

KIPA