05.09.2019

Odkryj tegoroczny program Warsaw Kids Film Forum

Po sukcesie poprzednich dwóch edycji postanowiliśmy rozszerzyć tegoroczną ofertę, wzbogacając zarówno listę zaproszonych gości, jak i propozycje programową.

W tym roku harmonogram, oprócz bogatej oferty pitchngowej, zawiera między innymi warsztaty, konsultacje scenariuszowe i prawne, śniadanie koprodukcyjne, wycieczkę po Warszawie oraz masterclass scenariuszowy.
Tworząc tegoroczny program zależało nam przede wszystkim na zróżnicowanej ofercie skierowanej do różnych grup uczestników Forum.

Warsaw Kids Film Forum to pierwsze i jedyne międzynarodowe forum poświęcone koprodukcji filmów i seriali dla młodego widza odbywające się w Polsce. Wierzymy, że trzecia edycja WKFF będzie doskonałą okazją do odkrywania nowych, interesujących projektów oraz ich twórców, poszerzenia wiedzy o stale rozwijającym się i zmieniającym się rynku kina dziecięcego i młodzieżowego.

Forum odbędzie się w dniach 25-27 września w Kinie Muranów w Warszawie przy al. Gen. Andersa 5.

INSPIRATION DAY

Dzień pierwszy, czyli Inspiration Day to dzień konferencyjno-warsztatowy, który rozpocznie się od wstępu poświęconego trendom w produkcji dziecięcej, zarówno filmowej jak i serialowej. Prowadzący David Kleeman (Dubit, USA) opowie o tym, jak specyfika korzystania ze współczesnych mediów przez najmłodszych wpływa na tworzenie odpowiedniego dla nich kontentu. Dowiemy się również o najnowszych badaniach rynkowych poświęconych korzystaniu oraz tworzeniu treści wideo dla młodego widza.

Wstęp będzie wprowadzeniem do panelu dyskusyjnego na temat obecnej i niedalekiej przyszłości produkcji dziecięcych. W dyskusji wezmą udział: Richard Rowe (DHX), Luca Milano (RAI Ragazzi) oraz Claire Tavernier (digital media adviser), a także Maria Kosareva (Viacom).

Kolejna część Inspiration Day poświęcona będzie produkcjom dla dzieci i młodzieży, które odniosły sukces na skalę lokalną i międzynarodową. Wśród prezentowanych tytułów znajdą się:

  • „The Butterfly Effect” – edukacyjny serial historyczny produkcji ARTE Junior;
  • „Jams” – włoski serial dla młodzieży, poruszający trudny temat molestowania nieletnich, produkcja RAI Ragazzi;
  • „Overgrep” – norweska produkcja serialowa kanału NRK Super, która powstała w ramach „tygodnia świadomości”, mającego na celu edukację osób młodych w zakresie wykorzystywania seksualnego.Po prezentacjach wymienionych tytułów zapraszamy na dalszą część praktycznych wykładów, czyli: LEARNING FROM MISTAKES – Dos and dont’s in theatrical distribution” oraz „Developing an IP 360° – from the idea to licencing and immersive experience”.
    Pierwsze spotkanie poprowadzi Stine Bomholt-Hansen (Level K), która opowie o błędach oraz sukcesach popełnianych podczas tworzenia dystrybucyjnych kampanii marketingowych
    Marie-Claude Beauchamp z kanadyjskiego CarpeDiem Film&TV opowie o strategii rozwoju marki 360° na podstawie projektów „SNOWTIME – SNOWSNAPS – RACETIME”.

Na trzecią i ostatnią część Inspiration Day składać się będzie między innymi intensywny warsztat „The Art of Finding & Making a Deal” prowadzony przez Silke Wilfinger z SilkWay Films oraz Carlosa Hertela z Bavaria Media GmbH. Uczestnicy warsztatów dowiedzą się między innymi: jak pozycjonować swój film na międzynarodowym rynku, jak i gdzie pitchować swój projekt, o czym pamiętać, a czego unikać podczas negocjowania kontaktu sprzedażowego. Warsztaty wymagają osobnej rejestracji. Instrukcje dostępne TUTAJ (link).

Równolegle odbędzie się po raz pierwszy na Forum prezentacja marketowa filmu „The Black Mill” – projekt w zeszłym roku wziął udział w pitchingu Work in Progress.

Ponadto, dla uczestników zainteresowanych scenopisarstwem, odbędzie się spotkanie z Philipem LaZebnikiem – wykład połączony z częścią praktyczną o sztuce pisania scenariusza i budowania historii.

Gości, którzy nie mieli okazji poznać wcześniej Warszawy zapraszamy na wycieczkę po mieście organizowaną przez Mazowiecki Fundusz Filmowy.

Pierwszy dzień zakończony będzie koktajlem networkingowym w Kinie Muranów.

Następne dwa dni zostaną poświęcone sesjom pitchingowym filmów i seriali młodego widza. Tegoroczny wybór obejmuje 27 tytuły z 16 różnych krajów, w tym: Austria, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Kanada, Niemcy, Norwegia, Polska, Serbia, Słowacja, Słowenia, Turcja, Włochy i Ukraina. Wśród prezentowanych projektów znajdują się zarówno te na wczesnym, jak i na zaawansowanym etapie produkcji (Work in Progress).

Twórcy będą mieli okazję zaprezentować swoje projekty przed grupą ekspertów z Polski i zagranicy – dystrybutorami, stacjami telewizyjnymi, agentami sprzedaży i instytucjami finansującymi oraz prywatnymi inwestorami. Po sesjach pitchingowych odbędą się indywidualne spotkania z producentami prezentowanych projektów.

Aleksandra Tomczyk

Production Assistant

Warsaw Kids Film Forum

Więcej informacji o programie Warsaw Kids Film Forum na stronie: www.warsawkidsff.pl

KIPA