07.02.2023
Do 15 lutego 2023 r. trwa nabór na DOC LAB POLAND – program dla profesjonalnych twórców filmów dokumentalnych.
W zależności od zaawansowania projektu, twórcy i producenci dokumentalni mogą aplikować się na wybrany komponent programu DOC LAB POLAND:
DOC LAB START – dla projektów filmowych w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć. Udział biorą: reżyser i producent. Projekty pełno- lub średniometrażowe, nie krótsze niż 50 min. Po intensywnym trzydniowym treningu uczestnicy prezentują swoje projekty podczas pitchingu DOCS TO START na 63. Krakowskim Festiwalu Filmowym, po którym odbywają szereg indywidualnych spotkań z ekspertami, potencjalnymi koproducentami, funduszami filmowymi, przedstawicielami telewizji i zagranicznych marketów koprodukcyjnych (Amsterdam, Lipsk, Jihlava, Sheffield i inne).
DOC LAB GO – dla filmów w fazie montażu. Udział biorą: reżyser i producent. Projekty pełno- lub średniometrażowe. Pitching DOCS TO GO na 63. Krakowskim Festiwalu Filmowym umożliwia indywidualne spotkania z selekcjonerami najważniejszych światowych festiwali (IDFA, DOK Leipzig, Hot Docs, Berlinale, Visions du Reel), oraz poszukiwanie partnerów dystrybucyjnych – spotkania z dystrybutorami, agentami sprzedaży (Autlook Film Sales, Deckert Distribution, Wide House, First Hand Films, Doc Alliance Films i inne).
W związku z obniżonym dofinansowaniem ze środków publicznych program pierwszej kwietniowej sesji został zredukowany do indywidualnych konsultacji. Dlatego też opłata za udział w całym programie wynosi została obniżona i wynosi 1500 zł + VAT za projekt (uczestnictwo do dwóch osób, płatne po zaakceptowaniu projektu). Opłata za aplikowanie to 80 zł brutto (przy dokonywaniu wpłaty koniecznie należy zatytułować przelew: „Wpłata na cele statutowe Fundacji” ). Szczegóły, regulamin i formularz zgłoszeniowy znajdują się na www.doclab.pl.
Zgłoszenia przyjmowane są za pośrednictwem formularza on-line na www.doclab.pl w zakładce „formularz” do 15 lutego 2023 roku, do godz. 23:59.
Przed pitchingami uczestnicy biorą udział w intensywnych, kilkudniowych warsztatach pitchingu, prowadzonych przez czołowych światowych ekspertów i graczy na rynku dokumentalnym.
Oprócz pracy z tutorami, uczestnicy każdego roku odbywają rozmowy z ok. 50 najważniejszymi ekspertami: producentami, selekcjonerami festiwali, agentami sprzedaży, dystrybutorami.
UWAGA! Zgodnie z regulaminem zgłoszony i zaakceptowany projekt nie może brać udziału w 2023 r. w żadnym innym wydarzeniu tego typu w Polsce, do momentu prezentacji na Krakowskim Festiwalu Filmowym, tj. do 2 czerwca 2023 r. pod rygorem wykluczenia z programu.
—
EDYCJA 2022
W 2022 roku uczestnicy warsztatów mieli okazję pracować nad swoimi filmami z tutorami programu DOC LAB POLAND, uznanymi polskimi dokumentalistami: Lidią Dudą, Anną Wydrą, Jackiem Bławutem, Pawłem Łozińskim. Wśród konsultantów i ekspertów tegorocznej edycji byli międzynarodowi eksperci: Paul Pauwels – producent Congoo BVBA i były dyrektor EDN European Documentary Network, Tracie Holder, wielokrotnie nagradzana filmowczyni, specjalistka ds. zaangażowania w dokumenty społeczne; Martijn J. te Pas – programer i doradca festiwalu Mirage, Adriek van Nieuwenhuijzen, szefowa IDFA Forum oraz Rada Šešić, selekcjonerka festiwalowi IDFA Amsterdam oraz Sarajevo FF, Katarzyna Wilk i Barbara Orlicz-Szypuła z Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Uczestnicy mogli również konsultować swoje projekty z Hanką Kastelicovą, szefową produkcji dokumentalnej HBO Europe.W grudniu 2022 zakończyła się jego 8. edycja – uczestniczyło w niej 21 projektów filmowych, których reżyserzy i producenci wzięli udział w trzech sesjach warsztatowych oraz pitchingu na KFF Industry, podczas 62. Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Najlepsze projekty otrzymały nagrody i wyróżnienia o łącznej wartości 150 000 zł. Uczestnicy odbyli ok. 350 spotkań koprodukcyjnych, dystrybucyjnych i festiwalowych.
Najlepsze projekty otrzymały nagrody i wyróżnienia o łącznej wartości 150 000 złotych wręczone podczas gali zamknięcia wydarzeń Industry na 62. Krakowskim Festiwalu Filmowym.
Nagrody dla projektów Docs to Start 2022
Nagroda HBO Max Award – 10 000 PLN w gotówce UBEZPIECZENIE OD METEORYTÓW
reż. i prod. Natalia Śliwowska, Jorik Amit Galama
Nagroda ORKA – usługa postprodukcji obrazu o wartości 20 000 PLN – THE PERFECT DATE
reż. Małgorzata Goliszewska prod. Agnieszka Skalska / ZPR MEDIA / KOI STUDIO
Nagroda FIXAFILM – usługa postprodukcji obrazu o wartości 15 000 PLN – CZUŁOŚĆ PRZEMIJANIA reż. Mateusz Mularski prod Joanna Zielińska / BIG WAVE FILMS
Nagroda MX35 – usługa wynajmu sprzętu o wartości 10 000 PLN – DZIURA W ŚCIANIE
reż. Arjun Talwar prod. Karolina Śmigiel / UNI-SOLO STUDIO
Wyróżnienie DOK Leipzig – zaproszenie na Co‐pro Meetings in Leipzig – DZIURA W ŚCIANIE
reż. Arjun Talwar prod. Karolina Śmigiel / UNI-SOLO STUDIO
Wyróżnienie Institute of Documentary Film – zaproszenie na East Doc Platform – W STRONĘ SŁOŃCA reż. Agnieszka Kokowska prod Justyna Ziemkiewicz, Sławomir Richert / WARSAW PRODUCTION TEAM
Wyróżnienie Polish Docs Pro – wsparcie międzynarodowej promocji i zaproszenie na jedno z międzynarodowych branżowych wydarzeń dokumentalnych – GO&SEE reż. Julia Kuzka prod. Małgorzata Małysa / FURIA FILM
Nagrody dla projektów Docs to Go 2022
Nagroda SMAKJAM – usługa postprodukcji obrazu o wartości 25 000 PLN – CÓRY WĘGLA
reż. Aneta Nowicka prod. Jacek Kucharski / TRAFIK
Nagroda ORKA – usługa postprodukcji obrazu o wartości 20 000 PLN – ZNAKI PANA ŚLIWKI
reż. Urszula Morga, Bartosz Mikołajczyk, prod. Stanisław Zaborowski, Daria Maślona, Jan Borowiec / SILVER FRAME
Nagroda ORKA – usługa postprodukcji obrazu o wartości 20 000 PLN – STRACH Z GŁOWY
reż. Grzegorz Brzozowski, prod.Natalia Grzegorzek / KOSKINO
Nagroda CAFE OLE – usługa postprodukcji dźwięku o wartości 10 000 PLN – RADOŚĆ HASSANA reż. Natalia Pietsch, Grzegorz Piekarski prod. Katarzyna Kostecka / LARMO
Wyróżnienie Institute of Documentary Film – zaproszenie na East Doc Platform – RADOŚĆ HASSANA – reż. Natalia Pietsch, Grzegorz Piekarski prod. Katarzyna Kostecka / LARMO
Wyróżnienie Fundacji Filmowej im. Władysława Ślesickiego – zaproszenie na Co‐pro Meetings w Lipsku – TWARZE AGATY reż. Małgorzata Kozera prod. Maria Krauss / PLESNAR & KRAUSS FILMS