27.05.2019

Śniadanie biznesowe – Marketing dla filmu w dobie mediów społecznościowych

Zapraszamy na kolejne śniadanie biznesowe będące częścią projektu Akcelerator 3.0, które odbędzie się 6 czerwca w Warszawie (dokładne miejsce zostanie potwierdzone wkrótce) w godzinach 10:00 – 12:00. Zgłoszenia prosimy przesyłać do 3 czerwca na biuro@kipa.pl w temacie wiadomości wpisując „Śniadanie biznesowe”.

Partnerem wydarzenia jest Mazovia Warsaw Film Commission

Miejsce: Mazowiecki Instytut Kultury, Elektoralna 12

            

MARKETING DLA FILMU W DOBIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Kiedy zacząć promować film? Kto ma się tym zająć? Jak wykorzystać media społecznościowe? Ile to kosztuje? O strategiach marketingowych dla filmu na przykładzie konkretnych kampanii w mediach społecznościowych dla fabuł, dokumentów i animacji opowie Joanna Solecka, szefowa warszawskiego oddziału europejskiej agencji specjalizującej się w marketingu filmowym – Alphapanda.

JOANNA SOLECKA

Strateg komunikacji i marketingu dla producentów i instytucji z pola kultury, filmu i edukacji. Ekspert Torino Film Lab w zakresie Audience Design. Producent kreatywny dla krótkich metraży i filmów dokumentalnych. Wykładowca międzynarodowych szkoleń dla profesjonalistów filmowych, takich jak Torino Film Lab, DOK Incubator i EAVE.

Na początku kariery związana z Wajda Studio i Szkołą Wajdy, gdzie była odpowiedzialna m.in. za rebranding obu marek oraz kampanie promocyjno-dystrybucyjne dla produkcji filmowych oraz programów edukacyjnych. Ma na koncie dwie kampanie oscarowe dla filmów krótkometrażowych „Królik po berlińsku” (nominacja w kategorii Documentary Short Subject w 2009 r.) oraz dla „Joanny” (nominacja w kategorii Documentary Short Subject w 2015 r).

Obecnie zarządza warszawskim oddziałem międzynarodowej agencji specjalizującej się w marketingu filmowym Alphapanda, która świadczy usługi w zakresie opracowywania strategii marketingowych i promocyjnych, kampanii w mediach społecznościowych, kampanii reklamowych, analiz i outreachu. Klientami Alphapandy są zarówno najwięksi dystrybutorzy tacy jak 20th Century Fox czy Warner Bros, Europejska Akademia Filmowa, agenci sprzedaży i producenci. Alphapanda przygotowywała kampanie dla filmów takich jak zdobywca Złotego Niedźwiedzia Touch Me Not (Berlinale ’18) czy Jeszcze Dzień Życia – zwycięzca Nagród Europejskich w kategorii Najlepszy Pełnometrażowy Film Animowany 2018 . Wśród polskich filmów opracowywała międzynarodowe kampanie dla tytułów takich jak Over the Limit, The Trial. Oleg Sentsov vs. Russian State, Serce Miłości i Ostatnia Rodzina.

Projekt dofinansowany jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z Funduszu Promocji Kultury.

KIPA