18.12.2020

Akademia Przedsiębiorczości i Kreatywności KIPA oraz Focus on Poland

Rok 2021 będzie kolejnym intensywnym okresem szkoleń zaplanowanych przez KIPA. Na początku grudnia złożyliśmy w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego dwa wnioski o dofinansowanie działań edukacyjnych oraz wspierających eksport usług na rzecz globalnego rynku audiowizualnego.

W nowym roku startujemy z nową marką AKADEMIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I KREATYWNOŚCI KIPA.

W ramach Akademii chcemy na najwyższym poziomie kontynuować profesjonalizację kadr kreatywnych w obszarze audiowizualności:

  1. uruchomimy kolejną edycję AKCELERATORA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AUDIOWIZUALNEJ – kursu skierowanego do wszystkich przedsiębiorców kreatywnych chcących pogłębić wiedzę na temat rynku filmowego w wymiarze organizacyjnym, finansowym i biznesowym; realizowany dotąd w formule dla młodych producentów Akcelerator zniesie ograniczenie wiekowe oraz otworzy się na reprezentantów wszystkich sektorów kreatywnych,
  2. przewidujemy drugą pełnowymiarową edycję FILM FINANCE LAB, czyli intensywnego kursu w języku angielskim skierowanego do kierowników produkcji oraz producentów liniowych i wykonawczych, wypełniającego lukę zawodową w Polsce – nastawionego na wykształcenie umiejętności obsługi finansowej polskich i międzynarodowych produkcji i serwisów filmowych i zawodowych,
  3. zrealizujemy serię otwartych szkoleń, warsztatów i indywidualnych konsultacji z zagadnień dotyczących otoczenia prawno-biznesowego sektora audiowizualnego pod nazwą KIPA BIZNES EDUKATOR; w ramach cyklu planujemy szkolenia dotyczące otoczenia prawnopodatkowego, dewelopmentu produkcji audiowizualnych, dystrybucji, nowych technologii, pracy z inwestorami i umiejętności miękkich.

W sumie Akademia to zaplanowane na przyszły rok 53 spotkania z ekspertami i praktykami rynku filmowego.

Drugą marką, która będzie promowana w KIPA w przyszłym roku jest FOCUS ON POLAND.

Ambicją KIPA jest budowanie systemowego wsparcia przedsiębiorców polskich sektorów kreatywnych w zakresie świadczenia usług na rzecz globalnego rynku produkcji audiowizualnych. Chcemy wzmocnić potencjał eksportowy polskich przedsiębiorców, włączyć polskie podmioty w międzynarodowe sieci i łańcuchy produkcji audiowizualnej oraz zachęcić zagraniczne podmioty do inwestycji w projekty audiowizualne realizowane w Polsce.

Cele te będą realizowane przez:

  1. WARSZTATY i KURSY MISTRZOWSKIE z ekspertami globalnego rynku produkcji audiowizualnej, przygotowujące polskie podmioty do nawiązywania relacji biznesowych z zagranicznymi podmiotami rynku audiowizualnego oraz do promocji międzynarodowej własnych usług; tematyka warsztatów będzie dotyczyć tego jak znaleźć odpowiednią platformę VOD dla własnych treści oraz jak stworzyć stronę internetową, żeby skutecznie wypromować na świecie swoje usługi i produkcje audiowizualne, geolokalizacji treści, otoczenia prawnego poszczególnych rynków zagranicznych, koprodukcji i usług na rynku seriali, pracy z sales agentem,
  2. cykl spotkań z location managerami zrzeszonymi w Location Managers Guild International (LMGI) – profesjonalistami decydującymi o lokalizacji globalnych produkcji audiowizualnych – VIRTUAL FAM TOUR POLAND SERIES,
  3. cykl spotkań EVENT BOOSTER przygotowujących polskie podmioty do udziału w międzynarodowych targach produkcji filmowej i telewizyjnej, realizowanych z udziałem organizatorów targów oraz doświadczonych reprezentantów polskiego rynku; w ramach każdego spotkania zakładamy przeprowadzenie prezentacji wydarzeń i poszczególnych rynków, przygotowanie do spotkań biznesowych one on one, coaching prezentacji indywidualnych na wydarzeniach, spotkania z ekspertami danego rynku; założyliśmy sesje przygotowawcze do Marche du Film 2021, Sunny Side of the Doc 2021, Toronto International Film Festival, Industry Tallin Baltic Event 2021, FOCUS London 2021 oraz Berlinale 2022 (European Film Market oraz Berlinale Series Market Conference)
  4.  opracowanie eksperckich publikacji dotyczących finansowania międzynarodowych produkcji z udziałem polskiego i zagranicznego kapitału FINANCE MIXER – o tym jak w korzystny sposób łączyć finansowanie produkcji w Polsce oraz w krajach trzecich oraz AUDIOVISUAL BILATERAL FINANCING PUBLICATIONS – seria publikacji prezentujących możliwości i warunki współpracy pomiędzy Polską i wybranymi rynkami zagranicznymi,
  5. przygotowanie narzędzia POLISH AUDIOVISUAL SERVICES BROWSER służącego wyszukiwaniu polskich podmiotów świadczących usługi na międzynarodowym rynku audiowizualnym.

Efektem FOCUS ON POLAND w przyszłym roku będzie 17 spotkań, 5 publikacji oraz narzędzie do wyszukiwania polskich podmiotów mogących świadczyć usługi dla światowego rynku audiowizualnego.

Szczegółowe programy szkoleń i innych działań opublikujemy po przyznaniu KIPA dofinansowania.

KIPA